Vi har tagit hem vår kundtjänst

sunset or sunrise girl shows her hands a silhouette of the heart on the background of ears of corn field and sky

Vi på Degerfors Energi AB är ditt lokala energiföretag. Våra värdeord är Hållbar, Närhet & Tillsammans. För att kunna ge dig den bästa kundservicen och finnas nära, så har vi flyttat hem vår kundtjänst och fakturerar nu lokalt.

Kundtjänst
Vi har flyttat hem vår kundtjänst från Göta Energi. Detta innebär att vi nu svarar på dina fakturafrågor gällande elnät och fjärrvärme.

Faktura
Din elnäts- och fjärrvärmefaktura skickas nu direkt från oss. Detta innebär inga prisförändringar utan enbart en lokal hantering av din faktura.

Har du idag Göta Energi som el-leverantör?
Göta Energi AB fortsätter som vanligt att fakturera din elförbrukning. Den enda skillnaden blir att elnätsavgiften flyttas till den faktura som du får från oss.

Har du idag någon annan el-leverantör?
Din el-leverantör fortsätter att fakturera din elförbrukning precis som tidigare. Den enda skillnaden blir att din elnätsfaktura kommer från oss och inte från Göta Energi AB.

Jag har autogiro idag
Har du idag autogiro via Göta Energi AB och vill fortsätta med det hos oss? Då behöver du ansöka om autogiro från oss, blanketten finner du här.

Jag vill ha e-faktura
Du som vill ha e-faktura, går in på din internetbank, trycker på e-faktura och skriver in Degerfors Energi och trycker på sök och väljer oss. Sedan kommer du till en ruta där du ska skriva i ditt namn och din e-post.

E-faktura - det miljövänliga alternativet
Vi vill slå ett slag för e-fakturan. Den underlättar för dig genom att du får fakturan direkt till din internetbank och du betalar på ett mycket enkelt och smidigt sätt. Dessutom är e-fakturan bra för miljön då du inte får någon pappersfaktura hem via posten.

För att bidra till miljön kör vi nu en kampanj som innebär att du som väljer e-faktura fram till 31 december får en gåva från oss.